Hobbit dla Onet Film

UX, Web design

O projekcie

Zwrócono się do mnie z propozycją zaprojektowania sekcji promującej drugą część "Hobbita" dla serwisu Onet Film. Cóż miałem odpowiedzieć? Jestem fanem Hobbita, więc zakasałem rękawy i wziąłem się do roboty. Poniżej przedstawiam w skrócie mój proces projektowania prostej strony internetowej.

Szybki szkic

Każdy szanujący się UX designer powinien być zaopatrzony w ołówek, papier i kota. Jeśli szkic zainteresuje kota, znaczy, że pracujemy już zbyt długo i kot jest niewybawiony. Należy wówczas zrobić przerwę dla szarych komórek i kota ;)

UX design strony o Hobbicie 2

Klikalna makieta

Następnym etapem jest stworzenie klikalnego mockupu w programie Axure.

W przypadku tego projektu oparłem się na gridzie Bootstrapa.

Korzystając z suwaka (lub białej krawędzi) możesz porównać, jak wyglądała makieta, a jak potem prezentuje się ostateczny projekt graficzny.

Testowanie

Nawet jeśli projekt składa się z kilku podstron, warto przetestować go z użytkownikiem. Im wcześniej testujemy tym lepiej.

Web design

Projekt graficzny musi być dopasowany do makiety, grupy odbiorców i do tematyki filmu. Projektując trzeba mieć na myśli ideę Responsive Web design, czyli żeby zawartość dopasowywała się do wielkości ekranu.

Kodowanie

Po akceptacji plików graficznych kolejnym etapem jest kodowanie w HTML5, CSS oraz js.

Dalszymi pracami programistycznymi zajmuje się już inna osoba.